vrijdag, februari 14

Fit update #9: Runspiration


Mijn schema wil dan nog wel niet afgelopen zijn, ik heb alweer het volgende doel voor mezelf gezet. Herinneren jullie je nog mijn goede voornemen om 400 km te lopen dit jaar? Tot nu toe heb ik van dat totaal 3 gelopen, en dat was op de loopband. Hoe makkelijk het vorig jaar voor me was om met -10 nog de deur uit te gaan om een rondje te lopen, zo moeilijk is het nu al om mezelf een schop onder de kont te geven en een klein rondje van 2 kilometer te lopen. Oorzaak: waarschijnlijk dat superfijne sportschool abonnement én het feit dat ik al heel lang geen grotere afstand dan 3 km heb gerend. De laatste 'grote' afstand was een 10 km, ik voelde me euforisch. Toen ben ik gestopt - heel, heel dom. 

Maar daar kom ik nu op terug, want hier in het dorp is er 2e paasdag de zogenaamde Klap tot Klap loop. Een run van 5 en 10 km, en ik ga natuurlijk voor de 10. Als ik na de voorjaarsvakantie begin moet ik genoeg tijd hebben om weer die 10 km te behalen, ik weet immers inmiddels dat ik die kan - heel anders dan vorig jaar, toen ik nog geloofde dat dat een afstand was die ik nooit of te nimmer zou gaan halen. En daarom, bij deze, alvast wat inspiratie, om mezelf maar een beetje mentaal klaar te stomen. (En misschien moet ik mezelf gaan belonen ofzo, een hardloopshirt met lange mouwen bij de 7 km? Een nieuwe hardlooplegging bij de 10?)

5 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!