donderdag, mei 14

WEG MET DE DIP

 photo 136fc07470e1c147c555e597c98db24d_zpsvx6wle2o.jpg
bron: pinterest

Alles wat je wilt; het gaat altijd met vallen en opstaan. Dat opstaan kan alleen soms wel heel erg moeilijk zijn, heb ik wel weer gemerkt. De bezoekjes aan de sportschool werden al steeds minder, maar na een week Praag vol pizza, pasta en alcohol vond ik het ontzettend moeilijk om weer terug te gaan naar 'gezond' leven. Ik merkte dat het niet lekker ging, maar deed er niets aan. Ik realiseerde me dat er echt wat moest gaan gebeuren toen ik mijn vetpercentage liet opmeten en een percentage zag staan dat ik niet wilde zien. Nu vind ik het heel moeilijk om het studentenleven te combineren met veel sporten en gezond eten; zo kan ik me niet meer voorstellen dat ik vorig jaar 3 van de 5 doordeweekse avonden in de sportschool stond. Tegelijkertijd weet ik heel erg goed dat ik mezelf een schop onder de kont moet geven en mijn doel voor ogen moet blijven houden, en dat dan een feestje op z'n tijd helemaal niet zo erg is. Het hebben van een structuur en lekker in mijn vel zitten geeft mij zo'n fijn gevoel: Ik wil dat terug!

De sportschool bezocht ik nauwelijks meer, ik ging eten wanneer ik er niet eens zin in had en at de hele tijd door. Wanneer ik in zo'n periode zit weet ik dat ik gewoon weer moet beginnen en dat ik me daarna veel lekkerder ga voelen, maar laat dat daadwerkelijke begin nu juist zo moeilijk zijn; ik wist niet wat ik moest doen. 

En toen bedacht ik me hoe ik ooit ben begonnen met afvallen: hardlopen, maar vooral een voedingsdagboekje bijhouden. Toen publiceerde ik dat op het forum van Girlscene, nu ga ik dat hier doen - ik heb namelijk een stok achter de deur nodig die mij gemotiveerd houdt. Daarnaast mag ik eindelijk weer hardlopen (zaterdag We Run Amsterdam!) en ben ik verhuist naar een hele mooie buurt waar ik de keuze heb tussen Train More en Basic Fit; dat ga ik nog even uitzoeken dus. 

Een reis is niets zonder een doel, en daarom wil ik bij deze eentje stellen: ik begon in de sportschool met een vetpercentage van 26%, heb ooit op 19.5% gezeten, zit nu rond de 23% en wil 1 september (we moeten wel realistisch blijven) tussen de 18%-19% zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!