donderdag, juni 11

LEFTOVER SALAD

 photo saladejuni_zpsq0o4dydt.png

De zomer laat de laatste tijd gelukkig zien dat hij in aantocht is en ik merk gelijk dat mijn trek in zwaardere lunches als brood of havermout verdwijnt. Oplossing: salades! Eerder maakte ik ze nooit omdat er niet genoeg voor in huis was, inmiddels weet ik dat je er alles, maar dan ook álles doorheen kunt gooien en er al snel - soms met behulp van de juiste dressing - iets lekkers ontstaat. Dit at ik afgelopen maandag en omdat het zo goed beviel maakte ik het nog een keer. Een salade zonder sla, dat was er namelijk niet, maar eigenlijk vind ik sla normaal gesproken ook maar meer een opvullen dan een daadwerkelijke smaakmaker.



Nodig: 
Een stuk komkommer (1/3 is genoeg)
1/2 appel
Een handje walnoten/pecannoten
Een gekookt ei
2 stukjes geitenkaas (ik gebruik van die rondjes van de Lidl)

Extra:
1 theelepel honing
1 theelepel mosterd
Peper

 photo saledejuni2_zpsrpurrqgh.png

Snijd de komkommer en appel in kleine (!) stukjes, voeg de noten toe en brokkel de stukken geitenkaas in kleine stukjes. Ik vind een ei het lekkerst als hij nog een béétje zacht is; na 4 minuten gekoken heb ik deze erbij gedaan. 

Extra, maar zeker niet nodig: een dressing bestaande uit een mix van 1 eetlepel honing, 1 eetlepel mosterd en een klein beetje peper. 

Bon appetit!

1 opmerking:

  1. oo dit lijkt me zo'n lekkere combi! ik maak vaak geitenkaas salade maar heb nog nooit met appel gecombineerd. ga ik eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!